Translate

Esmaspäev, 9. veebruar 2015

Mis on "hea" jooksujalats?

Juba sõna "hea" peaks olema selline, et kui jalanõu jalga paned, siis on see mugav ja kõike muud. Aga kas me mõtleme ka sellele, kuidas ta reageerib erinevate pinnaste põrutustele? Mis siis teeb jalanõu heaks? Kas valid jalanõu vastavalt maastikule rohkem või vastavalt sellele kuidas jalas tundub...?(vastuseid ootan kommentaaridesse). Kindlasti on unelmate jalanõud ka olemas, kus on 2in1. Igas olukorras.

Minu kogemus ütleb seda, et mulle väga kiidetud jalanõud kohe ÜLDSE ei sobi. Probleem hakkas tekkima siis kui mul õnnestus olla kipsis kahe hüppeliigesega väikeste vahedega. Alguses vasaku jalaga, millel oli sidekoe rebend hüppeliigese piirkonnas ja mõne kuu pärast sai paremale jalale saatuslikuks libe puujuur, mille peale astudes tekkis hüppeliigese välimisele munale mõra.Siis justkui jalad vajusid ära kuidagi ja hakkas mingi jama pihta. Kindlasti räägin mingi hetk ka muudest probleemidest, aga mitte seekord...

Niisiis sai paar aastat tagasi tehtud Gadox'is tugitallad, mis justkui käimiseks olid normaalsed, aga jooksmiseks täiesti võimatud. Seadsin sammud 2014. aasta lõpus (pärast kuudepikkust ootamist) Tartu Ülikooli Kliinikumi (mitte seal asuvasse Jalaexperti). Vaadati jalad üle ja mis mind kõige rohkem üllatas oli see, et kui Gadoxis väideti, et mu jalg on pöördumatult halb ja mööda omadega, siis TÜ-s justkui öeldi, et jalavõlv on normaalne ja pole ta kuhugi nii väga vajunud. Probleem minu puhul tekib aga siis kui ma hakkan jooksma ja keha justkui üritab kompenseerida eelmiste vigastuste tagajärgi. Ehk kõndimisel on jalg stabiilne, aga jooksmisel jalg on väga ebastabiilne ja liigub VÄGA palju paremale-vasakule ja seetõttu ülejäänud lihased kuni peani tahavad aidata seda tasakaalu justkui saavutada... Õnneks tuli välja, et mu pöiaharjutused on ikkagi vilja kandnud ja natuke see aitab jalavõlvi ja hüppeliigest tugevamaks muuta ja see omakorda muudab jala liikumise stabiilsemaks.

Tallad sain kätte umbes 1,5 nädalaga ja mis mind hämmastas oli erinevus uute ja vanade taldade vahel. Lihtsalt kohtav erinevus. Kui Gadoxist saadud taldadel oli ristvõlvi toetav osa väga suur, siis nüüd oli üldse vasaku jala tald natuke paksem (tänu mu väiksele kaldele..) ja toetatud oli justkui kanda vasakul jalal ja pöida paremal. Nii nüüd peale seda pikka juttu tuleb see SUUR POINT: Neid taldu soovitatakse ja võiks kanda ikkagi NULLtoega tallaga. Ja palun mulle nüüd teada anda, kust ma võiksin leida need toestuseta jooksuajalnõud!? Käies siin Norra spordipoodides, siis tuleb välja, et umbes üks paar heal juhul on selliseid toestuseta jalanõusid, mis ongi mõeldud minusugustele orbikutele, aga kui see jalanõu oma liistult mulle ei sobi, siis olen ikkagi pekkis omadega eksole..?! Äkki Eestis näkkab?

Probleem hetkel on see, et esiteks on vaja leida kitsa liistuga jalanõud ehk A liistu..Enamus on B ja siin poodides on suur osa C ja D, sest mina ei tea kas nad sünnivadki suurte jalgadega või mis värk on.. Lõpuks ma lihtsalt andsin alla ja läksin ostsin uuesti omale Asics Gel Pulse 6 ja tegin nendega ühe enesetapu moodi jooksu, et testida kui valus mu varvastel ja jalgadel hakkab siis.. Sellel teatud jalanõul on enam-vähem neutraalne tald (vähemalt väidab nii, et Neutral running shoe from Asics.) Väga kerge toestus, aga see on hetkel täpselt just minu masti midagi, saan oma tallad ka sisse panna ja ei teki mingi ülepronatsiooni.



Siiani olin jooksnud koguaeg Adidasega ja kasutanud maastikul Salomoni, aga tuleb vist tagasi oma vanade kommete juurde minna ja Asicsit jälle kasutada... Jah, no mina ei saa valida selle järgi jalanõusid, et näe asfalt, maastik ja muu jama, sest ma lõpetan jälle mingi rebendiga või kõõlusepõletikuga. Kui alguses poes tundub väga mugav, siis pärast pikka jooksu tahaks need tossud ära põletada.

Nii...et kõik, kes vähegi on leidnud omale minimaalse toestusega jalanõusid, siis andke teada mida kasutate!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar