Translate

laupäev, 25. juuli 2015

Jooks ümber Saadjärve.

Võin kohe ära mainida, et JESS see aasta ilm halastas ja oli suht täituslik jooksuilm. Kuigi taevas oli pilvi palju, siis millegipärast nad ei läinud päikse ette, siis oleks veel parem olnud. Aga pole halba ilma, on vaid halb riietus (või ettevalmistus).
Terve eilne päev oli selline, et hommikul jooksin 4 km soojaks koos igasuguste harjutuste ja asjadega ja siis...põhimõtteliselt mängisin 3 tundi discolfi! Ma ei tea ausalt kui hea idee see oli, sest täna Saadjärvel tundus, et tahaks omale kuuli pähe lasta. Jalad olid kindlasti mitte kerged... Miks ometi pidin  ma niiiipalju seda lolli ketast loopima? MiksMiksMiks!?

Enne jooksu väike chill
 Jõudsin stardikoridori ja juba kahtlesin, et kas ma tegin selle jooksuga õige valiku. 2,5 nädalat tagasi sai koormustesti tehtud ja kas ikka keha on ära harjunud. Well..vähemalt saab kontrollida, kas suund on mul õige võetud. Soovitus oli joosta 5 min/km, kuna tegu pidi olema vaid natuke tugevama treeninguga. Kartsin, et jooksen terve tee punases, et kes neid raskeid jalgu ikka järgi jõuab lohistada. Aga oh imet! Nagu pauk käis, siis jalad olid sulgkerged ja tundsin kergendust. Jaksu oli omajagu. Vaatasin kella ja mida ma näen? Tempo 4:40 ja pulss ainult 164. Kuidas see võimalik on? Tavaliselt olen sellise tempoga kergel intensiivse aeroobse lõpuosas ehk siis seal 173 juures. Tundsin veel suuremat kergendust kõige osas, aga siiski jäin selle aja ja pulsi juurde ja ootasin, et millal need tõusud mind nottima peaks hakkama. Kes Saadjärve rada teab, siis teab ka seda, et seal on MEGApikad tõusud ja kohati tundub, et langusi polegi! Mulle siiski tundus, et terve aeg oli üsna kerge... Jõudsin veel oma kaasale naeratada, kes rajal mind jootmas oli. Tervitused!



Kokkuvõtteks niipalju, et seekord ma ei surnudki ja eks ikkagi tõusudel see pulss sela üle 170 ka läks, aga minu üllatuseks oli lõpus keskmine ikkagi ainult 169! See on ülim rõõm mu hingele, sest koormustesti alla löödud pulsid kannavad vilja, ehk siis aeroobne lävi on suuremaks läinud, sest keha suudab madalamal pulsil kiiremini joosta ja nii ei satu ma hapnikuvõlga.

Õnnelik lõpp ja kell kinni.
Muidugi võistlen ma ikkagi iseendaga rajal ja mingid MMi ega OMi seal ei ole, et oleks vaja pilti eest ära joosta, aga kokkuvõtte on selline:

Arvatust 5 min/km sai 4:49, mis on minu jaoks väga hea, sest ülesmäge sai joostud omajagu, lausa 3 km tuli ka üle 5 minuti (esimene km on alati aeglane nagu kõik teavad, netost on näha pea 30 sek ooteaega). Seal 15 km tõusul kuskil korra lõi tagareide väsimuse, aga see kadus õnneks sama kiirelt kui tuli. Kartsin, et ehk jalanõud pole ka sisse joostud ja nii pika maa peale väsib sääremari ära, aga õnneks seda ka ei juhtunud. Kokkuvõttes ilus päev positiivse elamusega! Sellist kergust võiks teinekordki olla! :)

Kuna tabel näitab kokkuvõtet nagunii, siis juurde saab ilmselt ainult lisada nii, et üldkoht 155/403 ja naistest 19/123. Lõpp hea, kõik hea!

Järgmiseks on kavas veel lõpetada mäkkejooksude treeningtsükkel ja seejärel saab hakata tempojookse jooksma. 20. augustil on kavas Tartu Suvejooksu 10km, kus tuleb joosta ilmselt suhteliselt anaeroobses.. Koormustestil mainiti, et üks selline pingutav kümps enne 21,1 oleks kena eelmäng :D Saaksin kuu aega veel harjutada, siis teha kontrolljooksu, siis veel kuu ja ongi juba SEB!

Kohtume Suvejooksul!
P.S see ei tähenda, et ma vahepeal ei kirjuta ;)




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar