Translate

kolmapäev, 15. juuli 2015

Nädal täis pingeid!

Nagu peakirigi ütleb, siis sai terve nädal küüsi otsast näritud.
Seda mitmel põhjusel: nädalasse mahtus nii uuesti kooli minemise teade, nõelravisse minek ja analüüside vastuste saamine. See viimane pani mu organismile sellise põntsu, et tundsin kuidas vererõhk on igapäevaselt kõrge. Ja mis selle siis põhjustas? Ei tahtnud sellest alguses rääkida, sest see tundus liiga imelik, aga oh well.. okei siis.

Kui käisin infektsionistil, siis borrelioosi ja vöötohatise kohta ütles ta nagunii, et laste saamist see ei mõjuta (sellest natuke allpool), aga teda pani muretsema asjaolu, et nii noorel inimesel on see vöötohatis olnud. Tuletan meelde, et vöötohatise sain 2010 ja perearst diagnoosis mingi allergia mul, nii et mul polnud õrna aimugi, et see oli vöötohatis. Enda arvates põdesin seda, aga arst peaks ju targem olema :) Rohkem pole mul seda kordunud, aga seearsti ikka ei rahustanud, vaid küsis esimese asjana, et kas ma tarvitan mingisuguseid immuunsust pärssivaid ravimeid ja kui mu vastus oli "EI", siis järgmiseks pakkus ta tuimalt, et ta arvab, et mul on HIV, sest muud põhjust vöötohase väljalöömiseks nagu polegi... Mida ma siis tundsin? Ütleme nii, et kergelt öeldes ei olnud isegi mitte šokis, vaid mõtlesin, et okei, kust ma selle hivi sain eksole.. Teiseks mõtlesin, et vöötohatise kohta pole öeldud kunagi, et see kindlasti peaks HIViga kaasnema 100%, sest ikkagi enamus ohatisi põhjustab stress, mis siis nõrgestab immuunsüsteemi ja teiseks ka otsene päikesekiirgus pidi selline olema, mis laseb avalduda. Nii ma siis seda testi läksingi andma ja sõitisn nagu mullis koju. Terve kuradi nädala pidin praadima! Ette rutates ütlen kohe, et vastus oli õnneks negatiivne, aga see pettumus mis aresti usust tuli: "ma nii arvasin, et Teil on hiv, aga see analüüs oli täiesti negatiivne" :D. Mis mõttes nagu.. Lisaks sain ma ka loengu! Et kui ta hakkas küsima, et ei tea millest teil see kõrvtustunne on, siis ütlesin, et äkki borrelioosist? Siis arst ägestus ja ütles, et "sellist asja ei tekita borrelioos, kas teie ka käite foorumites ja googeldate või? Mina olen arst siin!!". Aga miks ma siis üldse pakkusin borrelioos? Sest ühel tuttaval ka kõrvetab ja vot temal tekkis borrest see... Täiesti ajuvaba on see arstiteema!

Lisaks läksin ma päev varem nõelravisse ja rääkisin talle ka lõpuks ära, et millega ikkagi mind nüüd diagnoositi. Imestus oli suur esiteks, et perearst nii mööda pani selle vöödiga ja teiseks seletas ta borrelioosi teistoodi üldse lahti kui lääne meditsiin seda teeb. Kokkuvõttes on ikkagi nii, et meile jäävad need antikehad ringlema organismi, mis näitavad, et oleme läbipõdenud selle. Mida suurem number on, seda tugevamini põetud on (minul õnneks ainult kergelt üle). Lisaks sai ta lõpuks ka aru, et miks mul neid sidekoeprobleeme nii palju on olnud ja maks viimased korrad nii uimane on. Borrelioos imbub meie närvirakkudesse ja eraldab sealt toksiine ja seega mürgitab meid vaikselt edasi (isegi läbipõdenuna), seeläbi tunneme erinevaid valusid ja need ongi need nn tüsistused. Maks peab koguaeg nende toksiinidega tegelema ja kuna maks ning sapp on vastutavad sidekoe eest, siis ilmselgelt ei suuda nad seda 100%-liselt teha ja tekib defitsiit. Lääne meditsiin ei suuda neid ringlevadi toksiine tuvastada ja nii põhimõtteliselt ütlevad arstid, et kas kujutate ette või borrelioos ei tekita selliseid sümptomeid.
Lugesin hiljuti mingit USA artiklit, kus kirjutas, et kui palju diagnoositakse valesti just selle borre pärast., Küll arvatakse et on lihasreuma nagu mul arvati, isegi hulgiskleroosi...ja nimekiri on lõputu, leidisin seal vist 100 diagnoosi, mis oli valesti pandud ja kellelgi ei kontrollitud kas on borrelioos või mitte.

Igatahes sain ka selle võtta targemaks, et borrelioos on aktiivses faasis väga nakkav, aga kuna puugid on piirkonniti erinevad, siis täpselt ei tea keegi, et millised puugid siis lõpuks inimeselt-inimesele nakkuvad. Isegi samast klaasist juues või koera lakkumine võib seda edasi kanda. Ja lapsesaamine on praegu suht välistatud, sest need samad "tuvastamata toksiinid" ju ringlevad kehas ja pidid suure tõenäosusega ka läbi platsenta jne imbuma, nii et lapsed sünnivad juba mingite häiretega jne. Milleks riskida? Siiski on heakskiit antud igasuguste ainetega proovimiseks, et nendest toksiinidest lahti saada. Lisaks sain teada, et ka inimene ise on võimeline aja jooksul neid toksiine läbi töötama ja on võimalik lahti saada sellest, kuid väike abi ei tee paha. Küsisin muidugi ka alkoholi tarbimise kohta, sest olen kartnud seda juua, kuid veini lubati tarbida isegi kuni ühik päevas. Kerge alkohol pidi siis minusugusel maksa ergutama ja sundima rohkem töötama, seeläbi suudab ta neid mürke ka rohkem välja viia.

Ühe huvitava asja sain veel teada: kookosõliga suu loputamine 15 min päevas (järjest nädal aega) puhastab suu kaariesest, vähendab keelel olevat kattu ja on hea ka igemeprobleemidega, sest kookosõli on antibakteriaalne. Minul igatahes toimib ja keel hakkab puhtamaks saama. Keel muidugi näitab meie soolteseisundit ka... Tuleb välja, et toitumine aitab meeletult, sest nüüd on ülevalt sooled juba puhtaks "pestud" ja jäänud on ainult alumine osa. Kaalult on kadunud kiirelt 5 kilo, aga minusuguse kohta on see üüratu number. Veelkord näitab see, et toitumine on ülioluline! Ja kuigi mu eesmärk pole kaalu kaotada, siis tunnen ma end kergemana 100x paremini :) Joosta on kindlasti supertunne!

Kokkuvõttes see, et see arst viis mu endast nii välja oma hiv teemaga, et keha oli jõudnud elustressi minna :D

Panen siia ühe pildi ka. Norrast toodi mulle minu lemmik kookospiima, kuna Eestis pole ma nii head leidnud. Lisaks on mu menüüs täiesti pärmi- ja suhkruvaba rukkileib :)


Pühapäeval käisin tegin oma pika jooksu ka! Nii pikka otsa pole ma väga kaua saanud joosta ja see oli imeline! 15.-18. km pidin tegema tõusvas tempos tempojooksu (5:09; 4:53; 4:27). Õnneks siiski pulss jäi intensiivsesse aeroobsesse, kuigi natuke on ikka keerulisem joosta oma 10 lööki madalamate pulssidega.. Vajan harjumist, aga protsess tundub kiire olevat. Kõik tõusud jooksin ja kes Otepääd teab, siis teab ka seda, et siin neid tõuse on!






Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar