Translate

pühapäev, 5. aprill 2015

Nädala kokkuvõte.

Kuna nädala keskpaigas lõppes ka märtsikuu ja hakkas märkamatult aprill, siis kokkuvõte tuleb ikka nädala raames.
Jooksin see nädal täpselt 50 km! Reedel tegin ühe 10 km fartleki, kus jooksu keskel tegin 10 x 300 kiiremini / 300 aeglasemalt. Lisaks pärast kodus veel pilatest ülakehale ja mõned füsio antud harjutused põlveliigeste fikseerimiseks. Kuna ka põlved on sellised, et kipuvad liigestest välja tulema, siis lihtsalt on sellised harjutused suht igapäevane osa ja see aeg TULEB leida. Õnneks on mu füsioterapeut nii tore inimene, et leiab mulle ka selliseid harjutusi, mida saan vabalt kasvõi lennujaamas teha ja jõusaali pole vaja ronida!

Muidugi olid mu jalad natuke sellest pingutamisest valusad...ja ees ootas üle pika aja üks pikem jooks. Kuna kõrval asuvas linnas on hea järveäärne rada, mis on suhteliselt lauge võrreldes siinse linnaga, siis otsustasin oma jooksu teha seal. Jaksu oli küllaga ja pikal jooksul peabki seda olema, sest seal pigem loksutakse rohkem, aga mis mind alates 15 km-st tüütama hakkas oli mingi rõve hõõrumine varvaste vahel! Kuna mulle on jooksmiseks tallad tehtud, siis ilmselt võin ma näpuga praegu sinnapoole näidata. Üks tald on tehtud natuke paksem ja seetõttu on ka tossud kohe väiksemad (nii pealt kui külgedelt). Lisaks ma olin unustanud selle toreda asja, et jalad ju nn "paisuvad" pikemal jooksmisel. Ühesõnaga tallad vajavad veel korrigeerimist ja esimene asi Eestisse jõudes on kindlasti lasta lihvida neid veel. Öeldakse ju ikka, et tossud tuleb osta õhtupoole kui jalg on natuke suuremaks läinud päeva peale. Nii tegin ka mina ükskord teiste tossudega ja ostsin nad õhtul (ja muidugi soovituste peale veel 0,5 nr suuremad), aga teate... mulle meeldib käia jooksmas hommikuti ja ka enamus jooksuüritusi on just päeva esimeses pooles. Nii, et kui ma need tossud hommikul jalga panin ja jooksma läksin, siis oli mul tunne nagu ma oleks vanema kalossides ringi silganud! Enam ma seda viga ei tee ja ostan kõik järgnevad jooksujalanõud..kindlasti mitte õhtul :)


Igatahes tagasi jooksu juurde, pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna


Olin plaaninud joosta ca 2,5 tundi ja sinna see aeg ka jäi. Kokku sai joostud lausa 24,15 km! Ka AVG pulss 145 sai täidetud, aga tuli siiski 146 :) Koormustestil anti mulle teada eelmisel korral, et kuigi mu areoobne vahemik on 142-162, siis pikad jooksud võiksid jääda AVG-ga vahemikku 138-152. Kusjuures ma ei tea, kas asi on minus või on teistel ka selliseid probleeme, aga pigem lähevad lihased jäigemaks pikal jooksul just sellise aeglasema jooksuga... Näiteks muidu poolmaratoni joostes vms ei ole mul eriti neid probleeme, et näiteks puusast kuskilt kiskuma hakkaks või reielihas kinni läheks.
Max pulss 162 on saavutatud hetkel siiski väikese tõusu peal, nii et sellest ka midagi ei juhtunud.

Muud numbrid peale jooksu pole siin ka väga suured olnud, sest nädala alguses sai käidud Helgehorneti mäel (7,67 km)...



... ja jalutatud ainult 20,78 km, sest jooksma võtsin ma koera kaasa. Seega vähenes vajadus temaga pikemalt jalutada.
Muidugi 1. aprill oli ka ilmataadi arust aeg nalja teha ja kui ma hommikul üles ärkasin oli vaade selline..
Ja muidugi, siis sadas 3 päeva paksu lund. Nii, et kui ma jooksma läksin oma 10 km koeraga, siis sumpasime kokkuvõttes 1h ja 15 min paksus lumes!

Aga teate! 11.-12. aprillil toimub järjekordselt SUUNTO Virtuaaljooks!!! Seekord ma ei teagi kas joosta staadionil 5 km või minna maastikule 10 jooksma, mis oleks omakorda natuke challenge. Kuna registreerida saab ideepoolest kuni reedeni, siis otsustan nädala keskpaigas selle ära. Loodan, et keegi ka minu tutvusringkonnast võtab sellest osa, sest nii oleks palju huvitavam!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar