Translate

kolmapäev, 8. aprill 2015

Toidulisandid, vitamiinid ja treeningvahendid.

Tükk aega keerles peas see idee, et võiksin mõnikord kirja panna, mida ma siis ikka juurde tarbin ja kuidas ma ikkagi siin Norramaal ilma jõusaalita hakkama saan.

Kui õues saab mõnusasti joosta, jalutada ja muid imelisi asju teha, siis ikkagi on tegemist fjordivahelise alaga ja kui siin sajab, siis tuleb seda nagu ämbriga. Võtan end vahel siiski kokku ja ajan end õue, aga kui koeraga jalutamine sellises paduvihmas on terve päeva ära rikkunud mingit pidi, siis on mul kodus olemas ka selline alternatiiv...


 Tegemist on siis natuke vanema spinningurattaga, aga teeb täiesti oma töö ära. Nii, et vihmased päevad saan vabalt telekat vahtida ja samal ajal rattaga sõita. Lisaks kindlasti ütlevad ka liigesed aitäh, et täna neid retsima ei läinud :) Ratta küljes on näha ka mu rohelist kummi. Kumm sai soetatud siis kui õlaliiges välja tuli ja pidin hakkama tegema täiendavaid harjutusi just selle kummiga. Roheline värv siis sümboliseerib keskmise tugevusega treeningvahendit. Mul ei ole kodus küll varbseina, kuhu tavaliselt saan selle kinnitada, aga olen leidnud sellise toreda alternatiivi, et ülepea harjutuste saamiseks kinnitan kummi riidenagi külge, mis on kõrgemal, puusakõrgusel aitab mind välja sama spinnginuratta sarved ja pahkluu kõrguse saan samuti ratta alumiselt osalt kätte. Ilusa ilma korral teen harjutusi ka staadionil, metsas või hoovis. Kelle seda jõusaali ikka vaja on? (Kuulen juba, et kellegil ikka on..). Tahan lihtsalt öelda, et alati ei pea jõusaali minema, kergemad ja vajalikumad asjad saab ära ajada ka kodus.

Järgmiseks on mul olemas sellised asjad:


 Nagu näha, siis tegelikult täiesti käepärased vahendid. Kes veini ei tarbi, saab pudeli ikka mõnelt tuttavalt või paneb muu pudeli alla. Golfipall on täiesti juhuslik leid siit, sest siin on golf päris populaarne ja neid palle leiab lademetes! Tegemist ei ole ärandamisega, vaid need visatakse ära lihtsalt. Golfipalli ja pudeliga ma rullin tallaaluseid, kuna inimesed kipuvad unustama, et ka tallaalused vajavad hoolt. Jah mul on ortopeedilised tallad jooksmiseks, aga siiski lähevad ka seal lihased pinge ja kellele see nüüd üllatusena tuleb, siis tallalihaste ülekoormus või liigne pinge võib isegi olla peavalude põhjuseks, kuna meie organism on ühtne tervik ja iga asi mõjutab miskit kuskil. Mul näiteks lähevad tagumised reielihased ülepingesse ja eesmised säärelihased. Peale taldade rullimist ja golfipalliga liigutamist on mul vähenenud ja seljavaevused..eriti just abaluu piirkonnas.
Pall on väga hea enda venitamiseks näiteks või pilatese tegemiseks. Rulliga saab end lihtsalt lahti nn venitada, sest palju on meil selliseid kohti kehas, kuhu venitamine lihtsalt ei küündi. Kui kellegil teisel seda probleemi pole, siis minul on see rull hädavajalik. Näiteks rullin ma meelsasti oma selga ja jalgu, ERITI sääremarju ja reielihaseid! Vahel on megavalus, aga aitab ikka.
Muidugi on mu üks lemmikuid ka see nn TorsoTiger :) Täiesti juhuslikult leidsin siit poest ja ei maksnud ta suurt midagi (ca 15 euri). Pole päris selline nõukaaegne rull, vaid ikkagi on mugavad käetoed ja peal on ka pidur. Kes alahindab seda vahendit peale vaadates, siis soovitan soojalt proovida.
Lisaks kui keegi ei tea harjutusi ja pole kunagi füsioterapeuti külastanud, siis isetegevust ei soovita, aga siiski Youtubes on olemas palju videoid, mida nende vahenditega saab korda saata! Minu füsio lihtsalt andis mulle märksõnad (kuna muidu veedaksin tema juures umbes päev korraga!), siis otsisin nende märksõnade järgi. Selg on mu nõrk koht, aga see ei tähenda, et ma peaksin ainult seljaga tegelema. Youtubes leiab häid videosid, kus märksõnaks on "core stability exercises" või "pilates with ball". Üle ei tasu pingutada, aga tugevad kerelihased (eelkõige süvalihased) on terve (füüsiliselt terve ja üleüldiselt koguliselt terve keha) lihaskonna alus.

P.S vahel teen ma käelihastele midagi veepudeliga, sest hantleid mul endiselt pole...

Edasi siis vitamiinide/toidulisandite juurde:


 Minu jaoks täiesti hädavajalik on D3 ehk rahvakeeli päikesevitamiin. PTUI PTUI PTUI, aga olen veendunud, et koos minu toitumisvalikutega on need imelised õlikapslid hoidnud mind gripivabalt pea 2 aastat. Nõelraviarsti soovitusel pole vaja neid võtta siis kui päike paistab, piisab 60min  keskpäevasest päikesest, et saada juba ligi 18 000 IU kätte ja sel juhul ma neid kapsleid ei võta. Talvel võtan 10 000 IU päevas. Suvel pilvisel päeval 5000 IU, sest suvel on ka looduslik päike, mida inimene ikka suudab natuke varuda omale. Kes tahab täpsemalt teada, mis või milleks D3 on, siis saab sellest täpsemalt lugeda SIIT.
Wellwoman Sport & Fitnessi hakkasin esmakordselt kasutama eelmisel aastal. Järjekordne visiit spordiarstile oli täiesti okei, aga sain sooja soovituse võtta seda Wellwomanit ja just seda sport&fitnessi varianti, kuna sisaldab kõvasti rohkem vitamiine kui tavaline Wellwoman. Kuna mul on eluaeg olnud südame rütmihäired (ei midagi eriskummalist ja maha ei sure), siis lihtsalt see hoiab mu südame rütmi väga ilusti korras ja toidab südamelihast vajalike mikroelementidega. Eriti oluline on see lisand naistele, kelle rauatase võib olla madal kohati ja üldse oleme juba füüsiliselt nõrgemad kui mehed. Üldiselt soovitan soojalt seda! Ma olen suhteliselt tervislik toituja, kuid kahjuks öeldi see kurb tõde näkku, et kes liigub see kulub ja ka tänapäevane toit ei ole see mis enne. Kui suurem asi sportija pole, siis ilmselt pole ka vaja midagi juurde võtta. Palavad suveilmad, kuum päike ja pikad treeningud on kindel pomm mineraalainete lahtumisele ja seda me tagasi süüa ei saa. Kindlasti leidub ka teisitimõtlejaid, aga kuna tegemist on puhtalt isikliku arvamusega ning katsetamisega, siis minu puhul see on toiminud imehästi.

Järgmiseks on liigeselisand Litozin ja mu proteiinibatoonid pärast pikemat treeningut.


 Litozinile andis rohelise tule ka mu nõelraviarst Toomas Tiik. Ekstra veel küsisin, et kas seda tasub võtta või on karbis mingi koogel-moogel ja palju lisaaineid. Tegemist on kibuvitsaekstraktiga, mis on looduslikult põletikuvastane ja parandab liigeste liikuvust. Kuna jälle kordan, et kõik mis liigub see kulub, siis pole vaja pikemalt sellel teemal peatuda. Siiski ei kasuta ma seda koguaeg, vaid ostan kuskil 3 pakki (20 pulbripakki karbis) ja tarbin selle siis paari kuuga ära. Soovitatakse teha 2-3 kuuri aastas. Jälle, kes ei tunne et pole vaja, siis tõesti pole vaja. Minu liigesed ja teemad on nagu sellised nagu nad on ja ma väga riskima ei hakka. Liigesed lähevad nagunii kunagi läbi, aga tore on kui ma saan seda natuke ise edasi lükata.
Kes veel ei tea, siis ohtralt magusaid tooteid, palju kohvi ja laadungites piimatooteid aitavad hävitada liigeseid. Aga sellest räägin teinekord.

Küll ma olen ikka seal spordiarsti juures aastate jooksul targemaks saanud :) Igatahes soovitatakse peale pikka treeningut, milleks on kuskil 2 tundi (mitte uimamist, ikkagi aeroobses ja anaeroobses tsoonis olemist), süüa kas hematogeni või muid rauda sisaldavaid batoone. Inimene pidi kaotama kuskil 2 tunnise trenni vältes 5 ühikut hemoglobiini. Kes nüüd sellest numbrist kinni võttis, mina seda ei tea, aga nii see pidi olema. Jälle on teemas naised, sest mehed on vist üdini kuulikindlad ja vajavad vähem selliseid lisaasju. Mina ei jõua 24/7 endale peeti, liha või pähkleid näost sisse ajada, siis kasutan neid asju. Hematogen on kahjuks minu jaoks liiga magus ja ei sisalda peale raua ja C-vitamiini suurt vist midagi. Aga olen leidnud endale toidulisandi näol batoone, mis on ülimaitsvad ja üldse mitte öökimaajavalt magusad. Sisaldavad nad siis ohtralt lisamineraale ja vitamiine. Peale on küll kirjutatud, et aitab langetada kaalu ja kasutada võib ka vahetoidukorrana, aga ma olen truuks jäänud ikka sellele, et kasutan teda enda laadimise abivahendina peale rasket trenni. Ütlen siis ära, et ka siis ma söön seda kui tunnen, et trenn oli väga raske. Vahel söön pärast lõigutrenni, aitab kiiremini lihaseid taastada. Vähemalt mul.


Isostari kohta niipalju, et ma püüdsin aastaid ainult vett trenni kaasa võtta, aga ikkagi jälle võtsin soovitusi kuulda, et pikkadel treeningutel oleks sellised joogid teretulnud.
Kindlasti ei kasuta ma seda koguaeg, aga näiteks üle 2 tunnistel jooksudel või rattasõitudel on need ülihead! Kindlasti leiab ka mingeid paremaid asju peale selle, Eestis olen ma Hawaist ostnud mingit muud kraami, aga hetkel ei tule nimi meelde. Aga õnneks ajab praegu selle probleemi see jook ka ära. Peale on küll pandud, et sellest HUUUGEE purgist peaks saama AINULT (!!!!) kümme joogikorda, aga ma langeks vist sellise koguse juures diabeetilisse koomasse, kuna see on suht magus kraam. Purk on 790 grammi ja lubab 5 liitrit (10pudelit).  Ma saan vähemalt 30 vist...

Lõpetuseks ma panin pildi oma kookospiimadest ka.

Kuna piimatooted on mulle suht OUT teema, siis võisin asendada need kookospiimaga, vasakpoolne on väga hea kraam ja käib mu hommikusmuutide sisse, parempoolset kasutan kohvi peale. Kuna ma vahetasin koore kookospiima vastu välja alles mõned kuud tagasi, siis ma pole päris kindel milliseid variante Eestis on. Kui keegi kasutab ja teab milline kõlbaks kohvi peale, siis võib selle nime karjuvalt välja öelda, sest siin ma ka päris pikalt katsetasin erinevadi purke, kuni lõpuks selle õige leidsin. Osad nagu lähevad kuumas kohvis tükki.. ja seda katseeksitusmeetodit ma enam ei viitsiks väga teha :)
Tagasiside on teretulnud!

P.S Virtuaaljooksule panin end seekord kirja 5km jooksule. Pildituks ei jookse, aga pulss tuleb seekord vist punasesse viia, kuna tegemist on lühiajalise ja ohutu pingutamisega :) Hoian kõikidele pöialt, kes Virtuaaljooksu kaasa teevad ja lisaks on see nädalavahetus päris palju jookse Eestis millest osa võtta!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar