Translate

neljapäev, 11. juuni 2015

Ortopeedilised jutud

Nii!

Nüüd on mu arvuti taustalt hunnik sticky notes'i kadunud ja mul on selle üle ÜLIMALT hea meel! See tähendab seda, et kõik vajalikud arstid ja käigud on tehtud :)

Täna selgusid ka sünnimärkide proovide tulemused ja kõik oli korras. Mitte, et see kellelegi vajalik teave oli, aga natuke süda rahul siis ka :)

Teiseks sai läbi mu ortopeedia saaga, millega ma siin kimpus olen olnud. Oma tallaaluse kõõlusega jne. Kuna ma olen nüüd paar korda käinud sama arsti juures (dr. Leho Rips), siis edaspidi seangi sammud ainult sinna, sest mul on tunne, et ta on üks vähestest, kes mõistab mu probleemi seoses selle hüpermobiilsuse ja sidekoeprobleemiga. See on mulle ülioluline, sest üldiselt suhtutakse minusse nii, et JÄLLE on sul probleem ja see teeb mind kurvaks... Kunagi käisin samamoodi ühe arsti juures labajalas asuva kõõlusega ja see oli ka väga tore arst, kes kohe mõistis lennult mind! Aga kahjuks ta vist läks teise riiki tööle ja nii ma uutele jahimaadel sattusingi.

Põhimõtteliselt võtsin täna oma tallad kaasa, mis mulle tehtud on. Eile tehti nendele veel viimased lihvid... ja tuleb välja, et mõttetult, sest nendega ma enam joosta ei tohiks. Asi pole selles isegi, et neil midagi valesti oleks, aga kuna mul on ikkagi liigeste liikuvus ülimalt suur ja iga kord kui arst midagi painutab, siis ütleb, et mul saaks käed-jalad tagurpidi pöörata ilma probleemideta. Tallad pidid mu loomulikku liikumist natuke pärssima ja pigem las mu jalg liigub loomulikult rohkem kui loomuvastaselt, kuna see võib veel rohkem probleeme kaasa tuua. Kõigile siiski tallad ei sobi ja ka mina olen üks neist, aga tore, et vähemalt ära proovisin (olen nüüd -130 € vaesem tänu taldadele..) Pani isegi talla peale seisma ja veendus, et see ikka ei toeta (ega hakkagi) nii nagu mul vaja oleks. Järgmisena lähen ikkagi Jooksueksperti testi tegema ja uusi jalanõusid valima, kuna päris neutraalne pole kindlasti ka hea. Röntgen oli ka korras, nii et ÕNNEKS luuliselt midagi mööda pole. Muidugi mainisin ka talle, et kuidas ma sattusin ahelreaktsiooni selle kõõluse parandamisega ja jõudsin lehtedele, kus juba artriit külge on määritud... Oeh. Videotegijatele ka kindlasti see jutt, et ärge palun rääkige artriitidest ja reumast nendes õpetustes, sest see teeb asja hullemaks. Piisaks ainult sellest, et kui öeldakse, et kui see ei aita, siis palun külastada arsti. Nii, et siiski mu tald pole 100% ok, on see ikkagi positiivne, sest rahu on majas ja saab uusi jalanõusid valima minna..

Muide Aafrikas pidi enamus inimesi olema lampjalgsed ja hüpermobiilsusega, aga ma ei saanudki aru, kas selle paljajalu teema pärast või mis. (ilmselt...).
Nii, et rahvas, kui ikka jalg jubedalt ei valuta või mingit ägedat probleemi pole, siis enne taldade tegemist konsulteerige natuke kellegagi (ortopeed või füsio), kes annab adekvaatse hinnangu, et kas neid on vaja üldse..

Aga siiski ühe süsti ma sain. Kuna mu pöial pole mingi viimnased 5 kuud eriti liikunud, siis lihtsalt mainisin seda, et äkki saab midagi teha sellega või kas ma pean mingit lahast kandma? Selle peale uuriti ja puuriti sõrme ja jälle on mu üleliikuvus kõõluse põletikku ajanud ja seda enam niisama korda ei saa. Seda enam, et mul on pöial lukus enamus ajast ja see on jube. Hormoonsüst pole kunagi hea, aga muud moodi neid asju korda ei saa. Normaalselt toimival inimesel võivad asjad paraneda hästi, aga minusugusel on osad asjad vältimatud. Kui see süst ka nüüd kõõlust korda ei aja, siis tuleb näpp kergelt lahti lõigata ja see kõõlusetunnel vabastada (oli vist nii..).
Ühesõnaga see arst on ülitore ja kuna ta on juba tuttav selle probleemiga mul, siis õnneks ta oskab igakord mingi lahenduse või normaalse vastuse leida. Nii, et vahel tasub arstile minnes ka muudest asjadest rääkida. Vahel näkkab, et on arusaaja arst ja ei saada uue ringiga perearsti juurde, et kirjuta uus saatekiri, sest see on teises piirkonnas asuv probleem.

Nüüd lõpetan trükkimise, sest see kõõlus tahab puhata :)


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar