Translate

teisipäev, 5. mai 2015

Plantar fasciitis või midagi...

Viimastel päevadel olen liikunud üsna vaevaliselt ja tunne on nagu jalad oleks keskelt pooleks labajalgadest..(mõlemad jalad!) Arstiaeg on mägede taga - alles 11. juuni. Ma ei hakka enne isegi üritama seda, et lähen jooksueksperti testi tegema, sest ma mõtlen hetkel kõige hullemat, et ehk polegi neid tosse peale arstilkäiku vaja, sest joosta ei lubata never EVER! Jumala positiivne... Ilmselt oleks varem saanud ka aja, aga kuna ma tulen mai lõpus tagasi, siis kahjuks selles vahemikus aegu polnud. Teise arsti juurde ma minna ei taha. Kui üldse keegi mul jooksmise igaveseks ära keelab ja ütleb et ma võiksin jalad maha saagida, siis võiks see olla Dr Leho Rips.

Kuna mul sai täna lõplikult mõõt täis ja ma enam isegi ei tea kas iga samm võib asja hullemaks teha, siis helistasin oma füsiole ja uurisin asja. Kohe arvas, et tegi võib olla selle üle kanna jooksva kõõlusega, mis vist jookseb kuhugi päka alla välja. Kõõlus peaks ühendama kanda ja varbaid. Kuigi ta näha ja katsuda ei saa, siis ikkagi uurisin asja ja tundub, et nii see asi ka on vist. Taldadele kästi teibid peale tõmmata, joosta ei tohi (loooogishhh, aga jooksumaniakkidele peab üle ütlema). Mu ogadega rull on kahjuks Eestis, sellega oleks hüper-super rullida taldu.

                                                    allikas


Järgmiseks oli jälle golfipall, aga kuna mul on sellega hetkel ülivalus teha ja teeb asja hullemaks, siis jälle läheb käiku mu pudel..
Teibipilt ka:

Ideaalis võib teibiotsad isegi kaugemale ulatada, ehk siis pahkluust kõrgemale (mõlemad teibid). Mul lihstalt kogemata tuli vale pikkusega natuke, aga peaprobleem on kaetud.

Siin kangemat kraami apteegist käsimüügist peale mingite Voltarol Forte 50 mg ma ei saanud, mis maksis "ainult" 25 euri... Eestis olen abi saanud Ortofenilt. Seda ka määrin 2x päevas ehk hommikul ja õhtul. Mu lootus on endiselt kustunud ja selline melanhoolia künnab maad vaikselt, sest sees spinnimine on omaette karm elamus, millega kaasnevad muud probleemid. Maanteerattal saab kuidagi paremini end sadulas hoida ja selg on puhkeasendis, õlad pole ka ammu valu teinud (ptuiptuiptui). Ma lihtsalt LOOOOODAN parimat, et asi on tõesti ainult mingites kõõlustes ja vanades rebendites. Halb variant on see, kui jalad on lootusetult tuksis ja mingi karm artriit on maad võtnud. Ei kutsu üldse kurja kaela (jälle ptui ptui ptui), aga minevik on näidanud, et ikkagi negatiivselt ettevalmistamine on mulle parim lahendus, et ma siis pärast jälle kuskil ei uluks omaette. Päkkade peal nagu valus pole käia ja hetkel on tunne, et see tallaalune kõõlus on üleliikuvuses põletikku läinud (natuke positiivsust :D)

Aga kuidas saab selle põletiku ja eelkõige mis selle probleemi põhjustab?
1. Ülepronatsioon
2. Kõrge või madal tallavõlv
3. Kui joosta, kõndida või isegi seista kaua. Eriti halb on joosta/jalutada kõval pinnasel pikemat aega - Minu probleem siin, sest maastiku nagu on küllaga, aga maastikuni jõudmiseks, pean piisavalt jooksma asfaltil. Vahel on tunda, kuidas kõik läbi põrutab ja olen isegi külma rahuga metsavahele jõudmiseni kõndinud.
4. Ülekaalulisus
5. Kui kanda jalanõusid, mis Sulle kohe üldse ei sobi või on ammu läbi kantud (tossudel on üle 1000km täis..)
6. Liiga pinges olevad Achilluese kõõlused või sääremarjad.  -  Jälle minu nõrk koht, sest sügisel ma ju rebestasin oma sääremarjad ära ja sain kannakõõluse põletiku.

Kuna mul on need kõõlusepõletikud nagu aamen kirikus, siis ma olen nendega juba harjunud. Küünarnukkides on nad mul juba viimased 7 aastat ja ära ma pole sellest surnud. Asi on halvem ikkagi siis kui nad jalas on. Jalgadel olemine on enamasti vajalikum kui kätega millegi tegemine.

Pean asja mõistlikult võtma ja lihtsalt südamest soovima, et saan asjad korda...

Sellega seoses, kui keegi tahaks minna Otepää Jooksutuurile, aga pole ennast sinna registreerinud, siis saab minu koha endale soodsamalt.  Palun teada anda, keda huvitab :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar